Tuesday, October 13, 2009

Mest post från Mor


Att kategorisera sitt liv kan vara lite roligt. Jag tittar på kategorierna över mina blogg posts och ser ett ganska tydligt mönster. Det finns en majoritet av saker som gör mig lycklig. Jag har massor vänner varav vissa har hatt och är herrar. Resor, trolleri, cirkus och högtider är viktigare och mera framträdande än frihetskrig och pastell.

Men just idag är det viktigt att notera att mesta mängden post och fina kort kommer från min kära Mor. Tack!


Kategorier:

Saker som gör mig lycklig (276)

Vänner (189)
Herrar med hattar (149)

Resor (128)
Trolleri (116)
Cirkus (99)
Högtider (94)

Saker man samlar på (89)
Laster man lämnat (89)
vuxenpoäng (87)

Presenter (74)
(ko)nst-igt (67)
Citat (58)
årstider (44)
Post (32)
Frihetskrig (31)
Pastell (24)
studie (12)

2 comments:

Man Skriver said...

Säkert tjatigt det här med mumintroll - men tillhör Lasse Pöysti kategorin herrar med hatt?

Jag påminner mig om mumintrollens strejk på 70-talet där skådespelarna vägrade sin huvudbonad pga värme
.
Fascinerande att växa upp på 70-talet... med svensk tv.

Sonja Catani said...

Jamen SJÄLVKLART! Muminpappan är epitetet på Herre med Hatt, alla andra är bara bleka kopior.

På tal om 70-tals TV, skulle inte någon göra om från A till Ö i modern tappning?