Thursday, October 22, 2009

Leverantörsleverans


Mittiallt knackar det på dörren och in stiger Leverantören. Inget konstigt i sig, han brukar dyka upp titt som tätt och är alltid välkommen, han har nämligen varit alert på den kursen då jag predikade om att ha ett öppet socialt hem var man alltid skall känna sig välkommen. I Bullerbyn står dörren alltid öppen för vänner. Men det konstiga idag är att han ju borde befinna sig i Smögen med skaldjur och lyxig maritim mat. Trots detta står han mittiallt i mitt sjukhem med vackra gula rosor, som om han på något konstigt sätt visste att de jag fick för en vecka sedan nu vissnat i vasen, och så har han med sig en underbar årgångschampagne, han vet exakt vilka druvor och hus jag gillar. Därav även hans alias Leverantören.

Det tog en stund att övertyga honom om att våga sig innanför tröskeln och prova på ett av alla the sorterna.


-- Post From My iPhone

2 comments:

leverantören said...

Vilka underbara ord om mig Sonja Tack. En dag träffar jag rätt på allt i livet peppar peppar. Under tiden så får man lära sig att segla i motvinden tills den vänder till medvind. Och det vet man inte när det händer, det är det som är det underbara i det som man säger "livets egna resa".

Sonja Catani said...

Underbara du!!!!!!! Hissa spinnakern och segla medvind, du har ett härligt liv. Jag med. Man definieras av sina vänner, need I say more?