Wednesday, October 21, 2009

Tidsbegrepp kan vara läkande




Nu är jag helt uttråkad och fed-up. Enligt läkarna är jag inte frisk före nästa vecka. Hur kan dom veta det? Vem har gett dem makten att ge mig tidtabeller?

Undrar om dom också kunde svara på andra frågor jag har som är bundna till tider. Till exempel:

- när börjar örondroppar visa effekt?
- när kan man kryssa ut ett Kryss?
- när är klockan två på Sri Lanka?
- när är man tillräckligt gammal att känna sig fullvuxen?
- när kan man flytta till Hong Kong?
- när störtades Hussein egentligen?
- när flyttar man klockorna en timme bakåt?
- när skall man kasta in handduken?
- när skall man lyckas ta sig till Operan nästa gång?
- när är ett bra läge att belöna sig med en ny cashmere sjal?
- när slutar man tro att lungorna flyger ut vid varje hostattack?
- när kan jag gå på Dali utställningen?

Jag skall per omgående ringa någon läkare och fråga. Kanske il Dottore vet. A quel hora? (undrar om det blev rätt där på italienska, eller månne jag frågade om något opassande? det ser opassande ut i text)

No comments: