Saturday, December 05, 2009

Virtuella blommor


Nu måste jag delge en fantastisk historia som är så sympatisk att den vinner första pris hands down i symposiet för sympatiska historier.

Har en ny Gowalla kompis som tidigare inte hade ett alias, men som nu heter Alamo. Han (Alamo) har sett mig checka in på Melanders blommor dagligen medan jag klagande frågar var mina blommor dröjer. Då kommer denna altruistiska (vid detta laget inte ännu för mig kända) Gowalla vännen på att han ju haft en virtuell blomma, en Alamofire, som han bestämmer sig för att lämna åt den gnällande bruden som dagligen checkade in virtuellt på Melanders. Denna Alamofire blomma hade han lämnat på Café Opera så (lyssna noga nu) han rusade från jobbet, till Café Opera hämtar den och sedan checka in på Melanders blommor och lämna den, i hopp om att jag skulle hitta denna (och sluta gnälla!)

Vilken grej va! Jag hittade Alamofiren, var supernöjd, lade den i mitt Gowalla kassaskåp och fortsatte gnälla om blommor, som sedermera kom IRL (In Real Life). Helt omedveten om denna storslagna gest i kulissen.

För er som inte fattar ett skvatt - googla Gowalla. Det är sjukt roligt. Ovan bild av Alamofirens historik.


-- Post From My iPhone

No comments: