Monday, December 07, 2009

Vår hushållerska Elvira



Nu vet jag vad vår hushållerska skall heta. Hon skall heta Elvira. Jag älskar namnet Elvira. Tror att alla kvinnfolk som heter Elvira måste vara ruskigt duktiga på att fixa allt som jag är ruskigt dålig på. Ok that kind of narrows it down even more. Kan vara dumt att bestämma sig gör ett namn redan nu före jag ens kommit underfund med om det finns hushållerskor i Sverige.

Men å andra sidan hade jag Anno Domini ca 1990 en pojkvän som hade en papegoja som hette Elvis (hang in there, det kommer en återknytning). Papegojan var så ofattbart svartsjuk på mig, jag i min tur var livrädd för detta bloody mary drickande föremål för min ornitofobi, att vi tvingades ta Elvis till veterinären. Då visade det sig att Elvis egentligen var en flickpapegoja. Därav svartsjukan. Därav byte av namn från Elvis till Elvira.

Hur skulle jag nu knyta ihop säcken? Jo, så här, min hushållerska kan gott och väl lika gärna vara en hushållare (heter det så om det är manligt genus?) bara vi kan kalla henne eller honom, Elvira.

Undrar hur politiskt korrekt jag är nu. Haha. Men ni måste förlåta mig för jag är finlands-svensk

-- Post From My iPhone

No comments: