Monday, December 21, 2009

En halvtimmes tystnad ger en timmes arbete



Det var tyst en halvtimme i övervåningen. Jag anade oråd och satt redan och googlade på bilder av orkandrabbade områden. (Bara det måste ju exemplifiera hur lat jag kan vara? Eller hur lycklig jag kan bli över en halvtimmes lugn och ro?) Nå, när jag väl insåg att det var dags att ta tjuren vid hornem och se vilken naturkatastrof som dragit igenom Cirkusprinsessans rosa rum, så möttes jag av detta!

Ca hundra DVD filmer hade flyttat ut ur sina trygga fodral hem. Jag kan upplysa om att det tar en timme att pussla ihop rätt Mumin-film CD med rätt Mumin-film fodral.

Nu har det varit tyst i badrummet i femton minuter. Gissar att jag i morgon får köpa nya dyra shampoer medan en elakt skrattande Barbie ligger hemma i badkaret och torkar ett glansigt nytvättat hår .

Elviiiiiraaaa!!!!


-- Post From My iPhone

No comments: