Tuesday, December 15, 2009

Where does the Fluff go???



Det här är ett återkommande mönster. När man är förkyld och febrig börjar man fundera över de mest pekuliära sakerna. Ett mysterium som jag återkommande förundras över är: Where does the Fluff go?

Jag har en tvättmaskin-torktumlare som jag i misstag köpt på Tretti.se. I misstag, för att precis då jag skulle flytta in i nya huset satt och surfade en sen natt på Tretti.se och tittade på dylika manicker, men jag köpte inget. Trodde jag. Tre dagar senare kommer jag till det huset som är helt utblåst och ser renoveringskillarna installera en tvättmaskin-torktumlare tillika, i mitt badrum. Undrade försynt om detta hörde till deras kontrakt och dom log lyckligt och meddelade på polsk-littauisk-kubanska (jepp det var ett internationellt gäng) att den levererats tidigare på dagen. Ingen aning om vad som egentligen skett, men där stod den, tvättmaskins-torktumlaren tillika, och bra fungerar den än idag.

Över till mysterium nummer två. Alla torktumlare jag ägt har alltid haft en lucka var man plockar ut Fluffet som blir över efter torkningen. Den här trollerimaskinen har inte en sådan lucka. Ingenstans. Tro mig, jag har sökt och till och med läst instruktionsboken. Ingen Fluff-lucka.

Så where does the Fluff go?

Livboj ringde lyckligt en gång från Shiphol i Amsterdam och berättade hur dammigt där är, alltså far mitt Fluff till Shiphol. Great. Men hur åker det dit? Har det en egen landningsbana?

Inflying Fluff on track five, You're clear for landing, repeat, clear for landing.

Lite osäker. Borde jag ringa el-Olle?

1 comment:

Livboj said...

Oooo - jag vet hur!! Såg en fluff-smugglare idag. Helt säker på det. Hans hår var helt för fluffigt för att vara sant.