Thursday, September 10, 2009

Kommentarer!



Jag brukar fundera över mängden personer som läser mina totalt "absurbarockisarra" inlägg, men ändå får jag aldrig någon som skriver kommentarer. Kommentarerna kommer på Facebook (Leverantören), In Real Life (alla väninnor), per postkort (mor), per SMS (herrar med hattar), som kritik (gissa vem) eller per mail från människor man inte är helt säker på vad man skall kalla dem för.

Knappt hade jag luftat Operans höstprogram så fick jag detta på mail:

Ja, du måste bara gå och se Cosi. Och beträffande höstens repertoar så finns det verkligen ett tema:

Spader Dam – om hur en man verkligen inte ska behandla en dam

Cosi fan tutte – om hur kvinnor verkligen inte ska behandla män och män verkligen inte behandla kvinnor

Valkyrian – om hur en man inte ska behandla en dam och om hur en man verkligen ska behandla en dam (fast det är hans tvillingsyster)

Elektra – om hur man inte ska behandla en dotter och hur man då kan ta revansch på sin styvfarsa

Ser fram emot repetitionerna av Xerxes, Programboken säger att det är en ”erotisk komedi och orgie i barock skönsång”! Låter spännande.

No comments: