Thursday, September 17, 2009

Jag älskar Anna Anka



Ni bara MÅSTE läsa den här artikeln på Newsmill som Anna Anka skrivit.

Nu har jag ju inte TV, men inte ens jag har kunnat undgå kampanjen om Hollywood fruar och framförallt radioreklamen där fru Anka på bred skånska (den sortens skånska jag INTE triggas av) berättar om att man måste "PIIIIP av sin man varje morgon om han skall hållas trogen". Muaaahhaahahahaaa. I love her. VEM kan kläcka ur sig sådant tänker jag, det måste vara media som vinklat osv. Men NEHEJ inser jag då jag läser artikeln.

Jag kan ju bara skratta åt denna underbart underhållande kvinna. Samtidigt måste jag säga att hennes bild av amerikanska män ger mig stora förhoppningar inför New York resan.

Här kommer vissa high lights som jag är vansinningt förälskad i.

"Här tar männen hand om allt det ekonomiska, allt annat är en förolämpning mot både kvinnan och mannen i förhållandet. Överlag har amerikanska män oändligt mycket mer stil än svenska män. Går du ut på en affärslunch händer det inte att kvinnan tar notan medan den svenska mannen inte drar sig för att förnedra kvinnan genom att låta henne fibbla med 20-lappar samtidigt som han sitter och räknar på vad hans del av notan gick på.

Amerikanska män vet hur man uppvaktar en kvinna. De är väldigt romantiska och köper dyra presenter."


Amerikanska män uppskattar däremot sin fru, de är väldigt romantiska. De skriver lappar, ringer och lämnar kärleksmeddelanden på telefonen. Sådant gör aldrig svenska män.

Och så förfasar sig svenska folket nu över att jag är gift med en betydligt äldre man. Så fort en kvinna gifter sig med en äldre man heter det att hon är en prostituerad. Men ingen säger något om Demi Moore och Madonnas unga killar. Kan någon förklara vad det är för skillnad mellan mig och Ashton Kutcher? Om du går in i en hundaffär, köper du då en gammal hund eller en söt valp?

Och för en kvinna finns det bara fördelar med äldre män. Äldre män har erfarenhet och tar beslut på ett helt annat sätt. Paul är som en mentor för mig. Han finns där för att skydda mig och ta hand om mig.

Ja jessus, jag skall nog flytta till Amerikatt!

Alla citat och bild är från artikeln på Newsmill det finns säkert någon copyright lag som säger att jag skall påpeka det

No comments: