Wednesday, September 09, 2009

Fobier





Sitter i ett väntrum (tredje läkarbesöket inom lika många timmar) och stirrar på en leksaksorm. Jag har världens ormfobi och försöker intala mig att den inte är farlig. Den är grön, uppstoppad och ser ut som något Ingvar Kamprad skulle massproducera på en kinesisk fabrik med två öre i timmen betalda barnarbetare. Jag vet ärligt inte vad som gör mig mest illamående; ormen eller dess produktionshistoria eller maraton läkarbesöken. Hur som, skriver detta med ett öga vaksamt i vänstervrån för säkerhets skull, man vet aldrig, mitt i allt kan orm-jäkeln vakna till liv och slinka ner i min handväska för att sedan bita ihjäl mig i natt när jag sover tungt och intet ont anande på min spikmatta.

Dom är läskiga på så sätt dom där Kamprad ormarna, totalt oföutsägbara.


-- Post From My iPhone

No comments: