Tuesday, February 16, 2010

zzzzzz - snarkmaskin

 

Igår beklagade jag mig att min lånade snarkmaskin flyttade bort. Nu hör det ju till saken att jag inte får så många kommentarer här på bloggen, dom kommer oftast i mail, per sms, facebook, twitter, IRL eller i samtal från upprörda människor. 

Efter snarkmaskins blogposten skriver Mor till mig: Subject: snark Text: Om du kommer att sakna snark hunden och skaffa ett substitut. Välj då en snarkande man. Kram Hon hänger verkligen på om det här med att jag skall skaffa en man, lite som om det var likställt med att skaffa en hund. För att ytterligare spä på mitt smått generade sinnesmod så får jag ett mail, av en helt annan person, med text: ....med insiderns självklara auktoritet kan jag trösta dig med, att din egen talang på området inte går av för hackor!
  
Kan bara replikera ZZZZZ. När jag var liten så trodde jag att snarkningar lät ZZZZZ, för så stod det alltid i serietidningar i pratbubblan när någon snarkade. När Mor och Far hade middagsbjudning fanns det i skafferiet små pastellfärgade delikata Fazers bebé bakelser till de vuxnas dessert. Jag var självklart mäkta sugen på dessa, men förpassades till sängen. Det var då jag kom på snilleblixten att jag ju kunde gå i sömnen till skafferiet för att norpa åt mig några bakelser i smyg och skylla på att jag gick i sömnen. Lite som när Fredrik Federley skyller på sitt drag queen alter ego Ursula. Sagt och gjort, jag sträckte helt sonika ut armarna framför mig (så gör dom i Kalle Anka när dom går i sömnen), kisade med ögonen för att se vart jag styrde stegen och så utropade jag med hög röst zeta zeta zeta zeta zeta zeta och traskade rakt in i skafferiet och åt så många små bebé bakelser som jag bara hann med innan jag blev fast och åter förpassades till sängen. 

Det var inte jag! Det var Urzula! 

Zov gott vänner! zzzzzonja

No comments: