Friday, February 12, 2010

Jag väljer den vackraste






Mr Big bjöd mig på lunch på Wedholms Fisk idag. Deras dessert chokladfat ger mig varje gång lika stor beslutsångest, därför var jag så stolt idag då jag redan från början visste att jag skulle välja den med salmiaksmak.

Här kommer dilemmat. Just den väldigt nordisk-inspirerade smaken var slut! Där satt jag och stirrade på fatet med de tre lagren fyllda med olika chokladkonfekter med olika smaker och kände mig minst sagt snuvad på konfekten. Långt borta hörde jag en svag röst som läste upp ord som tryffel, nougat, appelsin, mascarpone, mörk choklad. I min hjärna skrek en hög gäll trotsig röst "jag vill ha salmiakchoklaaaaaad". Hade en mental bild av hur jag kastade mig raklång på golvet mitt mellan bordet var Mr Big satt generat och gömde sig bakom menyn och det andra bordet var Galoshgubbens kusin chokerat stirrade på den teatraliska uppvisningen av missnöje som jag kunde spela upp för att jag inte fick min salmiakchoklad.

Lyckades snap out of it och valde snällt en chokladkonfekt. Valde den vackraste, en mörk choklad bit med gnistrande guld mönster. Ibland känner jag mig ganska vuxen och duktig.

-- Post From My iPhone

No comments: