Saturday, June 02, 2012

Jag kan ta rekordsnabba bra beslut och jag har lärt mig det helt själv!



På fredag slog jag ett nytt rekord. Egentligen slog jag många rekord, rekord i att springa i regnet till min skrivarstuga på landet och rekord i att äta chips till frukost. Men bästa rekorden var ändå mätta i tid och självrespekt.

Jag har tagit beslut för flera år sedan att aldrig ge avkall på mina personliga referenser och värderingar. Att som mormor sade: ”alltid säga något snällt om man kan, annars bara vara tyst”. Att mina viktigaste ledord i livet är att vara snäll och att använda orden TACK och FÖRLÅT. Att värdera det som betyder mest för mig; min familj och mina vänner. Att alltid vara generös och tacksam och att varje dag vara lycklig för det fina livet jag har. Att dra mig undan maktlystna och giriga människor. Att inte tolerera mobbning eller orättvisor. Att bygga och engagera istället för att skjuta sönder och underminera. Att uppmuntra och lära sig och att respektera de jag får förmånen att ha runt mig.

I går slog jag rekord i att vara stolt över mig själv! Jag stod upp för min familj, vårt hem och min integritet och principer. Jag vann ett dussin fans och förlorade några veckor av mitt liv. Men jag vaknar lycklig, nöjd, tacksam och utan ett spår av förlust. Allt jag har, har jag kvar!

 En rolig konsekvens av detta är att jag nu får ägna mig åt min favorit hobby igen! Dvs söka #Fruktkorg och #DrömJobb

Puss och Kram hela dan och tack Einstein!

No comments: