Tuesday, May 15, 2012

Grattis Sonja på namnsdagen!



Det känns lite extra fint att vakna på morgonen och bli överraskad! Jag levde gladeligen i tron att detta var en helt normal dag som alla andra, förutom då förstås teaterpremiären i kväll där en närstående Cirkusprinsessa skall spela en viktig roll som stork (jag ser med spänning fram emot att förstå sammanhanget i varför det finns en stork i en pjäs som heter Sälflickan...). Sen hittar jag på FaceBook en gratulation på namnsdagen! Sonja-dagen! Vilken grej! Med viktig röst förklarar jag då detta fenomen med namnsdag i alla digitala kanaler och  kräver in gratulationer. Lydiga, lydiga vänner och twänner jag har - gratulationerna bara rasslar in! Och som smultronet på toppen så ringer min mor och sjunger för mig om en ensam tulipan på bemärkelsedan.

Dagen kan inte bli bättre! Och ja - tulipan stavas precis så: T•U•L•I•P•A•N - skall köpa ett helt fång till Storken i kväll!

No comments: