Sunday, February 27, 2011

Tro inte på allt du tänker? Och hundra nya vänner!



På Konsthallen Magasin 3 har de en ny utställning "Investigations of a Dog". Jag gillar verkligen Magasin 3, hela dispositionen av rummen för utställningarna, det mysiga cafét och den trevliga personalen. Som en väninna sade "här är det kul att hänga". Om hon syftar på coolt att hänga konstverk eller kul att hänga själv, eller med vänner, förtäljer inte historien. Själv har jag förärats ett fint turkost kort var det står 100 vänner. Det betyder att jag mittiallt blir väldans välbemött på muséer och om man läser det finstilta så betyder nog också att jag nu indirekt har hundra vänner och att de hoppas att jag snart skall skänka fantastiska konstverk, eller åtminstone testamentera en Koons hund eller dylikt vid min död. Måtte jag leva länge och hinna köpa en Koons hund innan jag blir upptäckt och utkastad ur gemenskapen.

Gladast idag blev jag dock inte av att titta på Koons utställda gris, utan av Lara Schnitgers roliga verk "Gridlock". Här trängdes one-liners som dröp av ironi, ilska och en smutta humor, allting i färgglada banderoll uppsättningar. Jag menar vem kan låta bli att dra på smilbanden när man läser: 
"My other Car is a Broom" 
"God is coming and is she pissed" 
"Keep your rosaries off my ovaries"
"Why can't I be rich instead of good-looking"  

Och till slut min favorit "Oh no, not another learning experience" 


---
Posted from my iPhone

No comments: