Monday, May 24, 2010

Pingst och logik



Jag minns väl när Pingst tappade sin ställning som röd-dag, det blev ett ramaskri. Ta inte vår Pingst ifrån oss! Trots att ingen riktigt vet vad Pingst är eller står för, förutom att det är ett kul ord. Men nu är mittiallt dagis stängt under Pingst. Vad är logiken i det?

I helgen fick jag det stora ansvaret att anlägga en potatisåker. Åker är kanske ett lite väl expansivt uttryck med tanke på storleken som mera kan beskrivas som plätt, en potatisplätt. Låter som en Karelsk efterrätt. Fick i varje fall en iver att ta itu med egna rabatter här hemma så här i Pingst. Kämpar mig genom vad som känns som hundra meter häck, även om det egentligen inte är varken en olympisk sportgren eller en gren överhuvudtaget, utan en blomsterrabatt full med gräs. En gräslig rabatt utan grenar med andra ord. Och på tal om rabatt så har jag köpt blomsterfrön på rabatt dvs rea för er som inte talar finlandssvenska. De blomsterfröna inser jag nu att är planterade. Någonstans. Ingen aning om var. Hittade ihopskrynklade blomsterfröpåsar och en hortikulturell terrorist som uppvisade en cirkusprinsessas mest oskyldiga min.

-- Post From My iPhone

No comments: