Saturday, May 29, 2010

Bränd Herre med Hatt





Dialog i landeköket mellan mig och Galoshgubben

- vad? skall du rosta knäckebröd? Frågar jag
- ja det går alldeles utmärkt
- ok, jag har aldrig sett det tidigare, coolt
- det är grymt fiffigt när knäckebrödet är lite mjukt

Jag är djupt imponerad och tänker att oj vad många saker man aldrig lärt sig tidigare i livet, som till exempel det eminenta med att rosta knäckebröd som blivit mjukt.

- oooo jxxxxxx (här efter följer en svordom som inte kan skrivas)! ropar Galoschgubben

Ut genom köksdörren flyger brödrosten med höga flammor stigande ur den och med sladden flygande efter sig i en lång båge så att hela härligheten påminde om en brinnande komet mot himlen.

Ja just det ja, vilken grymt fiffig ide att rosta knäckebröd. Nu förstår jag varför jag aldrig tidigare hört om det.



-- Post From My iPhone

No comments: