Wednesday, May 26, 2010

Just Do It


Jag kan inte förstå min förmåga att lyckas vara överhopad av ogjorda saker att göra. Jag stressar, får inget gjort, stressar över att jag inte får något gjort, gör en TO DO lista, får dåligt samvete över listan, stressar över dåligt samvete och gör en ny TO DO lista där det står "sluta stressa JUST DO IT". Det är det enda sättet att få saker och ting gjorda, ta en liten sak i taget och Just Do It. 

Nynnar lyckligt för mig själv. Fakturering gjord, ett projekt klart och överlämnat, en press release färdig och alla lakan strukna. Sen hör jag en tyst röst viska "just do it, just do it, just do it, do it, do it". Det är mina joggingdojjor som står i hallen och pockar på uppmärksamhet. Men nehej darlings, ni är Asics och får inte vara med i Nike reklamen.

Just Do It. Läg dig på soffan och titta på näst-sista avsnittet av Lost!

No comments: