Tuesday, February 11, 2014

Jag tycker vi struntar i det här med vit månad!

-->


Jag förstår inte varför alla vill göra februari till en vit månad. Som om man liksom skulle må bättre av att utsätta sig för lidande och onödiga party-poopers. Ge avkall på allt det roliga och istället dra runt på ett ok av problem för att man liksom har en romantiserad bild av att en vit månad är så bra för kropp och själ. En vit månad ger någon slags lutheranskt gott samvete för att sedan resten av året njuta av icke-vita månader.

Nej jag tror inte alls på en vit månad! Jag är totalt o-imponerad av snö och vita landskap.

Känns ju helt galet, varför skall man utsätta sig för kyla, blötsnö och minusgrader? Bil-värmare som ger elstolpen kortslutning och pulkabackar som ger ungarna hjärnskakning. Hundpromenader där man tappar bort vovven i enorma vita snödrivor, stackaren kan ju inte rå för att han bara ha några centimeter långa ben. Omöjligt att själv veta vad man skall ha på de egna längre benen, än mindre vad man skall ha på fötterna – speciellt när man skall på fest. Är vita Moon Boots verkligen vedertagna partyskor? Och snöflingor i ansiktet är bara romantiskt i New York-lokaliserade filmer, i övrigt inskränker det på synfältet och förstör sminket.

Tack februari för att du valde att inte bli en vit månad! Jag saknar inte snön en sekund och dessutom slipper jag dricka vitt vin en hel månad när någon frågar om jag också kör på en vitmånad.

PS. Bilden är från ett tidigare år då jag lyckades med en vitmånad.

No comments: