Monday, February 24, 2014

Det närmaste jag kommer OS och guldmedalj


Förutom att jag är bland det o-sportigaste som finns, så är jag även totalt ointresserad av att titta på när andra utövar sport. OS bojkottar jag med glädje, inte bara pga. av att jag hatar Putin och allt han står för, även om det kanske mest är ett svepskäl för att jag vare sig vill eller kan titta på OS eftersom jag inte ens äger en TV.

Jag kan dock på avstånd, d.v.s. genom Twitter eller FaceBook och nyhetssajter heja på Finland i ishockey. Annars spelar det ingen roll vem som vinner, så länge ingen förlorar, men i ishockey – då är det på alvar. Man måste heja på Finland. Alla i min familj, oavsett pass, hemland eller hjärteland måste heja på Finland – annars får de ingen middag.

Men en gren är jag faktiskt mästare i: Curling. I den grenen har jag guldmedalj, är både OS-mästare och lokal rekordinnehavare av att curla barn. Nu skall jag hämta hem barn från fritids för att upprätthålla min titel som Curlingmorsa nummer ett. 

No comments: