Saturday, November 21, 2009

Var skall detta sluta?



Åh herrejessus, vad kommer härnäst? Först gav jag efter för plastgran 18 november. Nu ger jag efter för färdigt pepparkakshus. Jag som är känd för mina kreativa pepparkakshus i form av fantomengrottan, rotundan från Alhambra, Fars gård, riddarborg, fyr osv. Degen brukar vara en succé med ingefära och whiskey.

Nu sitter jag mittiallt med en färdig byggsats. Svänger femton varv på paketet och undrar hur många grader ugnen skall vara på. Hittar ingen info och blir lite purken och överväger att ringa Annas Pepparkakor Hotline och klaga. Öppnar paketet, för vem vet om dom gömt infon där inne. Döm om min chock, detta är inte bara ett färdigt designat och utskuret hus, delarna är tom redan GRÄDDADE!!!! Känner mig värdelös.

Var slutar detta??? Potatismos på pulver som nästa?

-- Post From My iPhone

No comments: