Friday, November 20, 2009

Nu jävlar skall vi fixa sängar!


Nu jävlar, ja jag svär, för nu är det action och inga funderingar som gäller. Nu JÄVLAR (tar till med stora bokstäver så att alla förstår hur allvarligt detta är). Nu skall det bli ett barnhem.

Låt oss ge barn i krigets gravgård, Jaffna - Sri Lanka, sängar som ovan. Låt oss ge dem ett tak över huvudet. Låt oss ge dem mat och rent vatten och en toalett! Låt oss ge dem en trygghet. Låt oss ge dem kärlek från de Nunnor som vigt sitt liv till att hjälpa barn.

Nu skall det bli ett barnhem!

Jag fick ett samtal från Sri Lanka och skakades ur min bekväma tillvaro. Nu fick jag inspiration att jobba!!! Det skall bli ett barnhem. Insåg att jag inte kan sitta här i min trygghet medan jag vet att det finns barn som behöver hjälp JUST NU. Dom sitter i Jaffna i ett urblåst hus och väntar på nunnor som sätter sin tillit till Gud. Jag gillar att lita på Övrevåningen, men vissa gränser. Dom behöver hus och mat.

Berätta om du har idéer!

Och vi talar inte meloner eller medaljonger eller miljoner. This is petty cash.

Pling pling. Wake up call! Nu Jävlar skall det bli ett barnhem.

(Förlåt mamma att jag svär)

1 comment:

Man Skriver said...

Du har min fulla respekt!