Sunday, January 15, 2012

Grattis Sonja Catani 3 år


Ganska kul, här sitter jag och förundras över Johan Ripås och Nikke Lindqvists projekt om digital identitet (se tidigare post) och så slår det mig: JAG FYLLER 3 ÅR IDAG! Idag är exakt tre år sedan jag tog det stora klivet in i den digitala världen och började fylla min digitala identitet med texter, bilder, tankar och små finlandssvensk'ismer (och säkert mängder med stavfel). Jag hade en klar och tydlig plan och jag höll mig militäriskt till den. Jag visste exakt vad jag skulle säga, var, när och hur. Ungefär. Självklart höll regimen ungefär lika långt som mitt tålamod i all allmänhet, dvs ganska snart svävade jag ut och min digitala identitet blev färggladare, personligare och fick många fler likheter med Sonja Catani IRL, inklusive förmågan att vara mer och mindre aktiv i olika perioder.

Nu har jag lovat bli mer aktiv igen. Så idag firar jag 3 års kalas för min digitala identitet.

Grattis på födelsedagen Sonja Catani. Här kommer en länk till ditt första trevande steg från att vara anonym på internet till att ha Lyckofaktor 100, den 15 januari 2009.

PS. bilden är från en annan av mina födelsedagar

No comments: