Friday, August 14, 2009

Posten ber om ursäkt






Idag fick jag ett stort plastkuvert med ett klistermärke där det stod "din försändelse har tyvärr skadats. Vi ber om ursäkt. Hälsningar Posten".

WHAT??? Vem är Posten? Kan jag ringa dem? Kan jag klaga? Hur fungerar detta??? Tänk om grannen hade lagt min post i en Konsum påse och skrivit "Sorry Sonja, jag hällde tyvärr bläck över din post och blötte ner den. Jag ber om ursäkt. Hälsningar, grannen". Ja då hade jag rusat över och klagat. Men "Hälsningar, Posten". Vad gör jag nu? Tja ingenting. Vem fan är Posten?

Men det söndriga kuvertet innehöll en underbar födelsedagspresent från Livbojen. En present med ett underbart kort. En present med en underbar historia. En present från en underbar person.

Det kan inte Posten ta ifrån mig!

-- Post From My iPhone

No comments: