Monday, March 24, 2014

Hannibal och Elephant Walk



Lånar min egen blogg en stund av Hugo, som bara skriver om träning (han är helt säkert tillbaka igen i morgon och raderar mina inlägg).

Meanwhile har jag fått ett uppsving idag. Promenerade in till Grands Gym med tunga, tunga, stela elefantsteg och knivar som skar in i höfterna. Har i alla år hört om kiropraktorn (eller heter det kiropraktikern?) Hannibal. Var övertygad om att det var ett smeknamn på någon som egentligen heter Holger eller Håkan. Men så är inte fallet, Hannibal heter Hannibal. Utgår från att han är döpt efter den stora erövraren eftersom han rimligtvis är född före Hannibal Lecter. Var ändå lätt nervös när jag klampade in med stela elefantsteg. Vilket jag inte hade behövt vara. Hannibal är from som ett lamm. Oj, nu blev det lite fel. Alltså talar inte om tysta små lamm. Alltså, ja äh ni fattar - han är snäll! Och duktig! Och dricker förhoppningsvis inte Chianti!

Efter lyckad session och upplåst höft så skuttade jag ut på lätta små baby elefantsteg och har inte på hela dagen kunnat sluta nynna på Henry Mancinis Baby Elephant Walk från Pink Panther.



Lyckades få in många djur i en och samma blogg - utan att det handlade om min linslus till hund.

Bilden föreställer originalet Hannibal då han tog sig över floden Rhen



No comments: