Sunday, October 02, 2011

Goda Mödrar och goda utsikter


Idag har Miranda från Sex and the City, dvs Stockholms vassaste advokat (se mera här) och jag varit allt annat än vassa eller Stockholmska. Nej, vi har varit förortsmammor och duktiga sådana. Förmiddag avverkades på Mulle Meck parken och inte för att jag vill skryta, men vi kände oss som Svearikets bästa mödrar efter att ha krupit i tunnlar och åkt linbana i några timmar. Våra världens vackraste barn stod brevid och tittade på oss med uppspärrade ögon.

Beundrade väderleksdatorn med kotten. En fantastisk uppfinning. Tänkte skaffa en likadan hem för att förutspå klimatet i diverse debacle.

Status - prognos
Torr kotte - alla är tysta och snälla
Våt kotte - samtliga skrattar så de gråter
Skugga på mark - någon står upp och tittar närmare på kotten
Vitt på toppen - någon har bakat en kaka med florsocker på toppen
Kan ej se kotten - svårt att se kottarna för träden, eller skogen för den delen
Pendlande kotte - ingen kan ta ansvar eller beslut
Kotte hoppar - media som hoppar av iver i väntan på ny skandal
Kotte borta - någon har stulit klimat datorn

Nu skall jag äta middag med min favorit 95-åriga singel och vara lycklig över goda utsikter. Skall fråga om han har någon jämnårig väninna som kan rekommendera mig en bra korsstygns kurs. Vill lära mig att brodera kloka väggbonader.



No comments: