Tuesday, October 19, 2010

Mitt sociala nätverk är vetenskapligt!





Idag-sidan i Svenska Dagbladet påbörjar en ny artikelserie om sociala nätverk. Otroligt intressant och välskrivet och tänkvärt. Det handlar egentligen om teorin "du är vem du umgås med". Vilket ger mig bevis på att jag nu kan hänvisa till tvärvetenskaplig forskning för att förklara den enorma drivkraften att omge mig själv med positiva, glada, generösa, intelligenta, framåtsträvande, empatiska och sprudlande människor, som de i sin tur omger sig med positiva, glada, generösa, intelligenta, framåtsträvande, empatiska och sprudlande människor.

Tänk så lätt det blev! Jag kan faktiskt vara den jag vill bara genom att omge mig med dem jag vill. Visst tangerar detta min lite mindre vetenskapliga teori om att good things come to good people and bad things come to bad people.

Läs min egen teori om detta fenomen under rubriken Botanical Love now featured in friends

Ni kan läsa hela artikeln på SvD.se här. Boken som ligger till grund för artikeln heter Connected av Christakis och Fowler.



Nobody who dances can be miserable! Surround yourself with dancing friends and dance through life!

---
Posted from my iPhone

No comments: