Tuesday, June 22, 2010

Fel på instruktionerna?





Somliga män brukar ha en tendens att alltid klaga på att det är fel på instruktionerna då en byggsats skall konstrueras till något som påminner om en möbel eller dylikt. Jag har igår lyckats med konststycket att de facto verkligen lyckas med att sätta ihop en wokpanna med några pinnar och vipps blev det en grill! OK, ordet vipps var väl en aningen överdrivet, det var nog mera som ett slow motion ljud, som om man spelat en gammaldags lp-skiva på för långsamma varv; viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiippssssssssssssss.

Hur som haver, där står den nu min grill. Egenhändigt ihopsnickrad med hjälp av mina pastellfärgade verktyg. Det blev bara en del över samt några brickor som inte är serveringsbrickor utan något som instruktionsboken refererade till som mutterbrickor, men eftersom jag inte vet vilken del som är mutter än mindre mutterbricka, så skrattade jag istället åt det roliga ordet. Mutterbricka.

Mutterbricka - motsatsen till muntergök?

No comments: