Wednesday, June 02, 2010

En champagne, en präst, en hummer, lite trolleri och mycket cirkus





Var tidigare idag stolt att jag upptäckte att flyget nog enligt plan går klockan nio, men dock inte klockan nio från Arlanda-Stockholm utan klockan nio från Kastrup-Köpenhamn. Men det är nio på kvällen så det är ingen fara. Det att flyget till Köpenhamn är försenat och ger mig ca tvåochenhalvminut tid att springa genom det lille Kastrup, ja det kan jag inte göra något åt. (run Forrest run!)

För några år sedan satt jag i samma situation men då skulle jag via typ tre europeiska flygplatser för att kunna äta middag en kväll med Livboj på Madeira. Helt ofattbart så väntade flyg på mig på typ tre europeiska flygplatser (Köpenhamn, Frankfurt, Lussabon). Det var nog ungefär då som jag lärde mig att inte ta stress utan beställa ett glas champagne och lita på Öfvrevåningen (och en cirka hundratre år gammal ortodox präst från Nigeria, med hjärtfel). Don't ask!

Livboj och jag avnjöt till slut en underbar middag på Reids Palace och spunkade runt alla barer som fanns. En bar det vill säga. Det var under den resan vi myntade ordspråket "it's a long story involving a lobster"

Vi ses på Madeira I guess

-- Post From My iPhone

No comments: