Wednesday, November 21, 2012

Mycket finska plötsligt


Senaste dygnet har jag varit omringad av många finska influenser. Bland annat på ett testosteron-stint råmaterialseminarium med middag där det fanns mängder finnar. En man satt lite så där melodramatiskt och sluddrade lyckligt till mig "I schlove schou" jag svarade på min knackiga finska att jag nog talar finska också. Fick till svar ett utdraget aaaaah med ett ännu sluddrigare "then I schlove schou even schmoore".

För någon vecka sedan ringde en mycket nyktrare journalist från en finsk dagstidning och frågade några frågor som jag trodde skulle vara citat i en längre artikel. Och ja en längre artikel blev det, som handlar bara om mig och mina åsikter om digitala identiteter.

Kul. Eller schkuul som min finska beundrare från igår skulle ha sagt.

- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments: