Friday, May 29, 2009

Ytterligare två timmar senare








Jag yogar, jag överväger ta ett andra glas champagne, jag skrattar högt åt "eat, pray, love" och förstår att Muminsystern rekommenderade den, jag tittar på ett flygplan som cirklar i luften lite väl många gånger precis ovanför och undrar om han gör tecken åt mig, jag lyssnar på en tupp som gal, jag inser att jag kunde ha skrivit "eat, pray, love", jag ser en citronfjäril, jag dansar runt, jag försöker simma och läsa "eat, pray, love" samtidigt, jag svänger solstolen, jag hör en trädgårdstrimmer och inser att det finns grannar, jag joggar runt i bassängen med "eat, pray, love" i handen, jag inser att det blir enochåttio djupt ungefär halv vägs, jag låter "eat, pray, love" torka, jag hittar på en egen yoga ställning, jag tittar på en helikopter som cirklar ovan och slås av tanken att flygplanet kanske meddelat helukoptern något per vad man nu har för radiotrafik i hemulisfären, jag tittar på en duva som badar i bassängen och säger åt den på franska att det blir enochåttio djupt halvvägs ungefär.

Jag inser att jag inte jobbat en sekund. Jag är stolt över mig själv.


-- Post From My iPhone

No comments: